Week 2 SNEEUW! - Reisverslag uit Kalmar, Zweden van Michelle Saaltink - WaarBenJij.nu Week 2 SNEEUW! - Reisverslag uit Kalmar, Zweden van Michelle Saaltink - WaarBenJij.nu

Week 2 SNEEUW!

Blijf op de hoogte en volg Michelle

28 Januari 2014 | Zweden, Kalmar

Hoi allemaal!

Deze week is Ice Age part 5 toch echt begonnen en ik moet zeggen I LOVE IT! Alles, op de Zweedse mannen na, ziet er veel mooier uit in de sneeuw! Toch heb ik gehoord dat er wel mooie mannen bestaan in dit gebied van Zweden. Ze komen alleen pas tevoorschijn bij mooi weer, oftewel het zijn een stelletje luie draken die een winterslaap aan het houden zijn. Ook zorgt de sneeuw ervoor dat het minder koud is dus aangenamer om lekker buiten te lopen.

Afgelopen woensdag is de cursus Zweeds begonnen. Onze lerares heet Eva en ik vergelijk haar een beetje met mijzelf. Ik hoop alleen niet dat ik er zo uit kom te zien op die leeftijd! Ze is klein, praat tegen zichzelf en lacht om haar eigen grappen. Iets wat ik ook heel goed kan, he pap en mam? Ook is ze gigantisch verstrooid en gaat ze van het ene onderwerp naar het volgende. Echt een systeem zit er nog niet is. Maar wat niet is kan nog komen, al ga ik daar niet van uit hahaha!

Om mama te overtuigen dat ik naast het feesten ook daadwerkelijk wat leer heb ik een aantal Zweedse zinnen voor jullie:
Jag heter Eva = My name is Eva.
Du heter Andrea = Jij heet Andrea.
Han heter Nick = Hij heet Nick.
Hon heter Stephanie = Zij heet Stephanie.

Naast de cursus Zweeds is onze cursus met betrekking tot onderwijs ook echt begonnen! Als eindopdracht moet je een essay inleveren met daarin de conclusies van je onderzoek. Ik ga mijn onderzoek samen met Joyce opzetten en wij hebben als onderwerp: leerlingen met gedragsproblemen binnen het reguliere onderwijs. Super gaaf dus!
Ook ben ik deze week voor het eerst naar stage geweest. Echt stage kan ik het nog niet noemen, want het is vooral observeren en communiceren met de leerkrachten en kinderen. Al ben ik niet bang dat ik me ga vervelen, aangezien mijn stage school barst van de kinderen met gedragsproblemen. Leuke uitdaging!!!!

Helaas was dit ook de laatste 'feestweek'. Ik denk dat ik dat de komende weken het meeste ga missen, aangezien we hier super veel vrije tijd hebben. Maar zonder de ESN vermaken Joyce en ik ons ook prima! Joyce heeft namelijk een roomie, genaamd Christoffer/Christoffel/Pantoffel, die wel in is voor een feestje en ons regelmatig mee vraagt. Mij hoor je niet klagen;)!

Over klagen gesproken.. Ik heb 1 avond/nacht wel geklaagd over het uitgaan. We zijn namelijk naar een typisch Zweeds feestje geweest, nou voor geen miljoen dat ik daar nog een keer heen ga! De mannen zijn maar uit op 1 ding en dat is, heel verassend, seks, terwijl de vrouwen een stelletjes bitches zijn die elkaar de haren nog net niet uit het hoofd trekken. Gelukkig maakte een Japanner mijn avond weer helemaal goed. Midden in de nacht, terwijl mijn maag echt toe was aan eten, stond hij daar ineens. Op het grote plein, met zijn hotdog wagentje. Je kunt wel nagaan: mijn avond kon niet meer stuk!

Nou ik heb wel weer genoeg getypt, al zeg ik het zelf.

Dikke kus!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Kalmar

Stage, Zweden

Voor 6 maanden stage lopen in Kalmar (Zweden)!!!

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2014

Week 2 SNEEUW!

21 Januari 2014

Dag 5,6 en 7

18 Januari 2014

Dag 4

16 Januari 2014

Dag 3

15 Januari 2014

Dag 2
Michelle

Actief sinds 12 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1263
Totaal aantal bezoekers 5311

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Stage, Zweden

Landen bezocht: