Dag 1 - Reisverslag uit Kalmar, Zweden van Michelle Saaltink - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Kalmar, Zweden van Michelle Saaltink - WaarBenJij.nu

Dag 1

Blijf op de hoogte en volg Michelle

14 Januari 2014 | Zweden, Kalmar

Onze eerste dag in het land van: de super mooie Zweedse mannen (tenminste dat is mij verteld, zelf moeten Joyce en ik ze nog ontdekken), knäckebröd (wat vergeleken met brood hier super cheap is), zelf gebrouwen alcoholische dranken (alleen bij de gedachte aan begin je al te waggelen als een eend) en een land waar we 10 euro voor ons ontbijt hebben moeten betalen (wat mis ik de HEMA!).

Aangezien ik pas 16 januari in mijn appartement kan, moet ik de komende nachten bij Joyce slapen. Wij hebben afgelopen nacht (nacht 1 van de 3) lekker lepeltje-lepeltje kunnen slapen, waarbij Joyce constant de dekens afpakte en ik haar zo'n beetje 100 blauwe plekken heb geslagen. De komende 2 nachten worden dus echt TOP!

Ondanks dat hebben we het hier erg naar onze zin! Vandaag zijn we de stad zelf in geweest en hebben we leuke winkels en winkelstraten ontdekt. Alle huizen hebben andere kleuren en vormen en ziet er uit al Curaçao (op de temperatuur van -6!!!!! en de sneeuw na).

Na een wandeling van een aantal uur besloten we maar eens boodschappen te gaan doen. WAT EEN HEL! Alles, maar dan ook alles is duurder dan 1 euro. Je betaald voor een simpel komkommertje al 3 euro. Dan vraag ik me serieus af hoe die Zweedse mensen allemaal zo dun kunnen zijn, aangezien groente en fruit hier onbetaalbaar is. Ik hoop dat ik dit de komende maanden ga ontdekken, want een paar pondjes minder zou voor mij ook niet verkeerd zijn. Ondanks dat hebben wij HEERLIJKE tortellini gegeten met een salade. Tijdens het koken heb ik me alleen maar geconcentreerd op het eten, want de studentenhuizen in Zweden zijn net zo goor en ranzig als in Nederland. Om nog maar niet over de geur te beginnen..

Na het eten zijn wij gaan sporten. Ja je leest het goed: sporten. Sporten in de zin van volleybal. En ondanks dat ik er geen bal van snap en speel alsof ik er nog nooit van gehoord heb vond ik het een heel leuk spel. Wij zijn serieus aan het nadenken of we ons gaan aanmelden voor een team. How cool is that? Misschien hoef ik dan toch niet het Zweedse geheim betreft een slanke lijn te ontdekken..

Nu ga ik stoppen, want ik verlang naar een heerlijke douche!
Toedelsssssss

  • 14 Januari 2014 - 22:44

    Je Mam:

    Heey meisje,

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt, dat jullie leuke dingen samen doen, doorgaan!

    Hier gaat het wel, heb veel verdriet over mijn gestolen portemonnee, de 1000 euro die ze ge- pint hebben en de 70 euro die in mijn portemonnee zaten doet pijn maar niet zoveel pijn dan alle dierbare spullen die ik erin had zitten van opa, ben daar echt kapot van!
    Ik ben tevens mij ID kaart en rijbewijs kwijt, deze zaten er ook in.
    Morgen moet ik aangifte doen, ze gaan kijken via eventuele beelden of ze de dader kunnen achterhalen die het geld heeft ge- pint van mijn rekening. Laten we hopen dat er echt iets uitkomt.

    Jullie nog heel veel plezier, was erg fijn je even via Skype te hebben gezien.

    Dikke kus,'

    Mamma en pappa

  • 15 Januari 2014 - 15:36

    Marlynn Ter Brugge:

    Wat superleuk om te lezen Michelle!
    Komt helemaal goed met jullie:) De supermarkt went heeeeel snel (toch iets geleerd hier haha).
    Gewoon koopjesjagen, dan komt het goed! En dan heel veel tegelijk inslaan als je weet dat je het toch gaat gebruiken haha.

    En hou je joycie een beetje heel?:)
    Lekker genieten daar meiden! Snel een keertje skypen, wil ik alles in het echt horen!

    Knuffel en heeeeel veel plezier en succes daar!
    Marlynn

  • 15 Januari 2014 - 15:42

    Lindsey:

    Hey Mies!!

    Klinkt alsof je het al goed naar je zin hebt (m.u.v. de dure boodschappen, lelijke mannen, en kou). Heb je Knut al gespot? ;)
    Een vriendin van mij heeft trouwens door die dure boodschappen tijdens haar exchange in noorwegen echt 6 maanden garnalen zitten eten. Het is dan wel geen groente, maar wel gezond! Misschien dat ze in Zweden ook wel goedkoop zijn haha!
    Geniet nog lekker van je eerste dagen, het uitzoeken hoe alles werkt, het regelen van zaken maar vooral het ontdekken van je hometown voor de komende paar maanden. Je gaat het vast hartstikke leuk hebben en als het mogelijk is wil ik zeker nog een weekendje langskomen.

    Maar wat vervelend van je portemonnee t. Dorine! Maar onthou dat je herinneringen aan je vader het kostbaarste bezit is dat je van hem hebt, dat kan niemand stelen en dat draag je voor altijd dicht bij je in je hart! :)

    Heel veel liefs voor jou Mies, maar natuurlijk ook voor de achterblijvers! Het aftellen naar een weekje samen is nu echt begonnen.

    Xxxxxxxxxx


  • 15 Januari 2014 - 17:14

    Petra Eleveld :

    He Mies, fijn dat je het toch wel naar je zin hebt daar en wel leuk om te lezen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Kalmar

Stage, Zweden

Voor 6 maanden stage lopen in Kalmar (Zweden)!!!

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2014

Week 2 SNEEUW!

21 Januari 2014

Dag 5,6 en 7

18 Januari 2014

Dag 4

16 Januari 2014

Dag 3

15 Januari 2014

Dag 2
Michelle

Actief sinds 12 Jan. 2014
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 5314

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Stage, Zweden

Landen bezocht: