Dag 2 - Reisverslag uit Kalmar, Zweden van Michelle Saaltink - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Kalmar, Zweden van Michelle Saaltink - WaarBenJij.nu

Dag 2

Blijf op de hoogte en volg Michelle

15 Januari 2014 | Zweden, Kalmar

Hej folk, oftewel: hallo mensen!

Wat was het vanmorgen fijn wakker worden zeg! Joyce zonder blauwe plekken en ik zonder blauwe tenen van de kou. Helaas hebben wij het lepeltje-lepeltje hierdoor moeten missen.. Ach ja gezellig naast 'heeeeeeerlijk' ruikende voeten slapen is ook niet verkeerd (grapje Joyce!).

Nadat we wederom hebben kunnen uitslapen (ik hou nu al van het leven in Zweden) hebben we ontbeten. Je kunt wel raden wat ik had: knäckebröd. Helaas niet de normale knäckebröd, maar knäckebröd in de smaak anijs. Ik ga de volgende keer voor een andere smaak, want anijs met pindakaas was toch niet zo'n lekkere combi..

Toen ons buik(je) vol zat kregen we het geniale idee om naar de IKEA te gaan. Want wees eerlijk: als je in Zweden bent MOET je gewoon naar de IKEA. Helaas ben ik niet zo topografisch aangelegd dus moest ik het even aan iemand vragen. De beste man waaraan ik dit vroeg liep om half 3 's middags nog steeds in zijn badjas met blote benen. Heel sexy dus.......... Gelukkig was hij wel bereid om mij antwoord te geven. Het duurde even voordat ik hem begreep, want hij heeft ons eerst uitgelachen om het feit dat wij op de fiets naar de IKEA gingen. Nu achteraf snap ik best waarom hij heeft gelachen.. We kwamen natuurlijk tig dingen tegen die we 'echt' nodig hadden en niet konden laten staan. Daarnaast werden er heel wat voorwerpen in de tas gegooid die echt super goedkoop waren, dus te jammer om te laten liggen. Met andere woorden: 2 uur later stonden we met 4 tassen en 2 wasmanden buiten. Gelukkig kon de mentor van Joyce (echt een topper!!!) ons ophalen met de auto. Dit was hij toch al van plan, omdat de voorband van Joyce tijdens het fietsen geknapt was. Hij was er alleen niet van uitgegaan dat wij, naast de fiets, ook nog ieders een hele mik mak hadden gekocht. Dus moesten we even een plan B verzinnen. Gelukkig kan Joyce überlief kijken en is het haar gelukt om de fietsen binnen de IKEA te stallen. Je kunt wel nagaan hoe vaak wij 'tak tak' hebben gezegd. Voor de mensen die geen Zweeds kunnen tak tak betekent: bedankt. Bijna net zo'n leuk woord als kut in Denemarken.

Om ervoor te zorgen dat wij Tycho vaker om hulp kunnen vragen (of eigenlijk elke dag) hebben wij hem een borrel aangeboden. Ik ben alleen bang dat ik hier vanavond al spijt van krijg, omdat alcohol hier blijkbaar onbetaalbaar is.

Nou nu ga ik maar eens de tortellini van gisteren opwarmen. Je moet toch wat als je geen rijke vriend hebt? (Sorry Tom, je bent wel lief hoor!)

Adjö folk!

P.S. mocht je zwemmen in het geld? Stuur mij dan even een berichtje dan stuur ik met alle plezier een bericht terug met daarin mijn bankrekeningnummer. B.V.D. hahahaha

  • 15 Januari 2014 - 18:15

    Melanie:

    Hej Michelle!

    Wat leuk om te lezen dat je het naar je hebt daar! En tof dat je bij de Mwa bent geweest haha! Ik wens je veel plezier daar!

    En sorry ik zwem helaas niet in het geld haha

    Liefs! X melanie

  • 15 Januari 2014 - 18:50

    Jolanda Eleveld:

    Haha mies wat kan je het allemaal leuk vertellen!!
    Geweldig om te lezen!! Xx

  • 15 Januari 2014 - 19:09

    Vera:

    scooier hahahaah!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Kalmar

Stage, Zweden

Voor 6 maanden stage lopen in Kalmar (Zweden)!!!

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2014

Week 2 SNEEUW!

21 Januari 2014

Dag 5,6 en 7

18 Januari 2014

Dag 4

16 Januari 2014

Dag 3

15 Januari 2014

Dag 2
Michelle

Actief sinds 12 Jan. 2014
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 5318

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Stage, Zweden

Landen bezocht: